Pravidla pro vnitřní evaluaci
Jde o průběžné vyhodnocování vzdělávací činnosti a podmínek v mateřské škole, které nám poskytuje zpětnou vazbu o kvalitě vlastní práce. Je to systematický proces, jehož výsledku využíváme ke zlepšení vzdělávacího procesu.
Sledujeme:
-kvalitu práce pedagogů
-výsledky vzdělávání
-naplňování cílů školního programu
-způsob zpracování a realizace obsahu vzdělávání
-průběh vzdělávání
-kvalitu podmínek vzdělávání
Předmět evaluace:
práce a činnosti, které s dětmi provádíme, reakce a chování dětí i celé skupiny, individuální rozvoj, vývoj kvality pedagogické práce, věcné podmínky, životospráva, psychosociální podmínky, organizace řízení, MŠ, personální zajištění, spoluúčast rodičů
Evaluace tématu, podtématu, integrovaného bloku
Hodnotí se ukončený vzdělávací celek, reakce dětí , vhodnost, spolupráce skupiny, naplňení cílů, dosažení očekávaných výstupů
Nástroje evaluace
-hodnocení témat
-měsíční hodnocení činnosti
Kontrolu dokumentace provádí ředitelka, zodpovídají učitelky měsíčně
Evaluace souladu RVP a ŠVP
Hodnotí se naplňování cílů vzdělávacího obsahu, podmínek, metod, forem práce
Nástroje evaluace
-přehledy o rozvoji dětí
-hospitační záznamy
-dotazníky pro rodiče
-pedagogické rady
-autoevaluace pedagogických pracovníků
Zodpovídá ředitelka, učitelky, rodiče leden, červen
Evaluace rozvoje dětí
Hodnotí se vývojové pokroky, chování dětí, chování skupiny,
Nástroje evaluace
-písemné záznamy o dětech
-konzultace učitelek
-konzultace s rodiči
-konzultace s odborníky z PPP leden, červen
Hodnocení konkrétních činností, výsledků hry jedince , chování celé skupiny provádí učitelka průběžně
Evaluace personálních podmínek
Hodnotí se personální podmínky ve vztahu k naplnění cílů RVP, kvalifikovanost pedagogického týmu, DVPP, efektivita personálního zabezpečení -provoz MŠ a jídelna
Nástroje evaluace
-DVPP
-pedagogické a provozní porady
-sebehodnocení
Hodnocení provádí ředitelka a vedoucí stravování
Evaluace spolupráce s rodinou
Hodnotí se aktivita a zapojení rodičů do činností MŠ, úspěšnost zvolených metod práce
Nástroje evaluace
-účast rodičů na mimoškolních akcích
-fotodokumentace
-rozhovory s rodiči
-dotazníky
Zodpovídá ředitelka, učitelky, rodiče
Evaluace spolupráce se zřizovatelem, ZŠ, veřejností
Hodnotí se kvalita a účelnost zvolených metod práce ve vztahu k naplňování stanovených cílů v ŠVP
Nástroje evaluace
-vystupování dětí na veřejnosti
-návštěva ZŠ
-projednání rozpočtu se zřizovatelem
-písemné záznamy o spolupráci
-webové stránky školy
Zodpovídá ředitelka , učitelky červen
Pravidla pro vnitřní evaluaci
Jde o průběžné vyhodnocování vzdělávací činnosti a podmínek v mateřské škole, které nám poskytuje zpětnou vazbu o kvalitě vlastní práce. Je to systematický proces, jehož výsledku využíváme ke zlepšení vzdělávacího procesu.
Sledujeme:
-kvalitu práce pedagogů
-výsledky vzdělávání
-naplňování cílů školního programu
-způsob zpracování a realizace obsahu vzdělávání
-průběh vzdělávání
-kvalitu podmínek vzdělávání
Předmět evaluace:
práce a činnosti, které s dětmi provádíme, reakce a chování dětí i celé skupiny, individuální rozvoj, vývoj kvality pedagogické práce, věcné podmínky, životospráva, psychosociální podmínky, organizace řízení, MŠ, personální zajištění, spoluúčast rodičů
Evaluace tématu, podtématu, integrovaného bloku
Hodnotí se ukončený vzdělávací celek, reakce dětí , vhodnost, spolupráce skupiny, naplňení cílů, dosažení očekávaných výstupů
Nástroje evaluace
-hodnocení témat
-měsíční hodnocení činnosti
Kontrolu dokumentace provádí ředitelka, zodpovídají učitelky měsíčně
Evaluace souladu RVP a ŠVP
Hodnotí se naplňování cílů vzdělávacího obsahu, podmínek, metod, forem práce
Nástroje evaluace
-přehledy o rozvoji dětí
-hospitační záznamy
-dotazníky pro rodiče
-pedagogické rady
-autoevaluace pedagogických pracovníků
Zodpovídá ředitelka, učitelky, rodiče leden, červen
Evaluace rozvoje dětí
Hodnotí se vývojové pokroky, chování dětí, chování skupiny,
Nástroje evaluace
-písemné záznamy o dětech
-konzultace učitelek
-konzultace s rodiči
-konzultace s odborníky z PPP leden, červen
Hodnocení konkrétních činností, výsledků hry jedince , chování celé skupiny provádí učitelka průběžně
Evaluace personálních podmínek
Hodnotí se personální podmínky ve vztahu k naplnění cílů RVP, kvalifikovanost pedagogického týmu, DVPP, efektivita personálního zabezpečení -provoz MŠ a jídelna
Nástroje evaluace
-DVPP
-pedagogické a provozní porady
-sebehodnocení
Hodnocení provádí ředitelka a vedoucí stravování
Evaluace spolupráce s rodinou
Hodnotí se aktivita a zapojení rodičů do činností MŠ, úspěšnost zvolených metod práce
Nástroje evaluace
-účast rodičů na mimoškolních akcích
-fotodokumentace
-rozhovory s rodiči
-dotazníky
Zodpovídá ředitelka, učitelky, rodiče
Evaluace spolupráce se zřizovatelem, ZŠ, veřejností
Hodnotí se kvalita a účelnost zvolených metod práce ve vztahu k naplňování stanovených cílů v ŠVP
Nástroje evaluace
-vystupování dětí na veřejnosti
-návštěva ZŠ
-projednání rozpočtu se zřizovatelem
-písemné záznamy o spolupráci
-webové stránky školy
Zodpovídá ředitelka , učitelky červen